Mszczonów: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad inwestycją pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Spokojna w Mszczonowie
Numer ogłoszenia: 112672 - 2010; data zamieszczenia: 21.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mszczonów , pl. Piłsudskiego 1, 96-320 Mszczonów, woj. mazowieckie, tel. 046 8582840, faks 046 8582843.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad inwestycją pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Spokojna w Mszczonowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z nadzorem, kontrolą i rozliczeniem robót budowlanych dla inwestycji pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Spokojna w Mszczonowie.

2. Wykonawca niniejszego zamówienia przedstawi zamawiającemu osobę na stanowisku koordynatora inwestycji.

3. Za koordynację inwestycji oraz prowadzenie działań koordynacyjnych odpowiadać będzie inspektor nadzoru wraz ze swym zespołem.

4. Wykonawca zobowiązuje się nadzorować i rozliczać wykonywane roboty budowlane zgodnie z dokumentacją i obowiązującymi w tym względzie normami i przepisami, w szczególności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, a także przepisami wykonawczymi do tej ustawy.

5. Wykonawca przy realizacji swoich zadań zobowiązuje się do dołożenia szczególnej staranności, uwzględniając profesjonalny charakter prowadzonej przez siebie działalności.

6. Wykonawca będzie przedstawicielem zamawiającego na budowie upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych tej budowy w ramach dokumentacji i prawa budowlanego oraz umowy o jej realizację, po wcześniejszym uzgodnieniu z zamawiającym.

7. Wykonawca sprawować będzie kontrolę przebiegu budowy w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów zamawiającego

8. Zakres obowiązków inspektora nadzoru:

8.1. Do obowiązków ogólnych inspektora nadzoru należeć będzie:

a) Wypełnianie obowiązków sprawozdawczych, dokumentowanie i przechowywanie dokumentacji inwestycyjnej.

b) Prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją inwestycji.

c) Prowadzenie rozliczenia budowy.

d) Rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót budowlanych.

e) Podejmowanie decyzji natury technicznej, w celu sprawnej realizacji inwestycji, po wcześniejszym uzgodnieniu zaproponowanych rozwiązań z zamawiającym.

f) Udział w naradach dotyczących przebiegu realizacji inwestycji, organizowanych przez zamawiającego.

8.2. Szczegółowe obowiązki inspektora nadzoru:

a) Przed rozpoczęciem realizacji robót budowlanych inspektor nadzoru zapozna się z dokumentacją projektową oraz zidentyfikuje ewentualne wady tej dokumentacji oraz przyszłe problemy mogące zaistnieć w trakcie wykonywania inwestycji.

b) W przypadku wykrycia wad dokumentacji lub innych potencjalnych problemów na każdym etapie realizacji inwestycji, inspektor nadzoru przedstawi propozycję naprawy tych wad i rozwiązania problemów do akceptacji zamawiającego.

c) Inspektor nadzoru zobowiązuje się do egzekwowania jakości robót i materiałów zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (stwiorb) oraz występowania do zamawiającego z wnioskiem na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów inwestycji bądź zastosowania co najmniej równoważnych rozwiązań materiałowych i technicznych.

d) Zmiany zaproponowane przez inspektora nadzoru mogące wpłynąć na opóźnienie realizacji inwestycji bądź zwiększenia kosztów muszą być zgodne z dokumentami przetargowymi na wykonawstwo robót budowlanych i usług pełnienia funkcji inspektora nadzoru oraz zostać zaakceptowane przez zamawiającego.

e) Obowiązkiem inspektora nadzoru będzie każdorazowy udział w czynnościach przekazania terenu budowy wykonawcy robót budowlanych, jak i udział w czynnościach przekazania wykonanych robót budowlanych zamawiającemu.

f) Inspektor nadzoru będzie brał udział w czynnościach odbioru wszelkich robót, w tym zanikających i ulegających zakryciu.

g) Inspektor nadzoru zobowiązuje się do przygotowania odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru, przy czym odbiory częściowe odbywać się będą wg umowy na roboty budowlane.

h) Inspektor nadzoru zobowiązuje się do spowodowania dostarczenia wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu w zakresie zgodnym z ustawą prawo budowlane.

i) Inspektor nadzoru dokona kontroli zgodności oznakowania robót i dróg przejazdowych placu budowy z zatwierdzonym Projektem Organizacji Ruchu na czas budowy.

j) Inspektor nadzoru ma obowiązek poinformować zamawiającego o zaistnieniu okoliczności związanych z nieprawidłowym wykonywaniem robót budowlanych oraz niewłaściwym zachowaniem pracowników wykonawcy robót budowlanych.

k) Inspektor nadzoru dokona sprawdzenia i weryfikacji dokumentacji powykonawczej oraz obmiaru powykonawczego.

l) Inspektor nadzoru zobowiązuje się do wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją i rozliczeniem inwestycji, wymaganych przez zamawiającego i instytucje zewnętrzne.

m) Inspektor nadzoru weźmie udział w czynnościach pogwarancyjnego odbioru robót budowlanych.

8.3. Pozostałe obowiązki inspektora nadzoru:

a) Inspektor nadzoru zapewni stałą wymianę informacji z zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami zamawiającego.

b) Inspektor nadzoru zobowiązuje się do udostępnienia wszelkich informacji związanych z realizacją inwestycji uprawnionym osobom i instytucjom oraz umożliwienia dostępu do terenu budowy dla osób upoważnionych.

c) Inspektor nadzoru zobowiązuje się do rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia.

d) W sprawach wszelkich zmian związanych z realizacją inwestycji, a dotyczących wad w dokumentacji, konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, zmiany kosztów lub terminu wykonania robót budowlanych, inspektor nadzoru każdorazowo na piśmie przedstawi zamawiającemu okoliczności zaistnienia powyższych sytuacji oraz przekaże szczegółowy wniosek z propozycją ich rozwiązania.

e) W okresie ważności gwarancji inspektor nadzoru zobowiązuje się do ścisłej współpracy z zamawiającym w zakresie nadzoru nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad.

8.4. Inspektor nadzoru ponadto musi uzyskać pewność co do wiarygodności wyników badań laboratoryjnych przedstawianych przez wykonawcę robót budowlanych. W tym celu inspektor nadzoru ma prawo do zlecenia badań sprawdzających wyniki badań przedstawianych przez wykonawcę robót budowlanych.

a) Koszt badań sprawdzających, których wynik jest niezgodny z stwiorb obciąża wykonawcę robót budowlanych.

b) Koszt badań sprawdzających, których wynik jest zgodny z stwiorb obciąża inspektora nadzoru.

8.5. Pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:

a) Inspektor nadzoru będzie w szczególności decydować o dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót budowlanych, wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, stwiorb oraz podpisanych umów.

b) Inspektor nadzoru ma prawo w szczególności:

- wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania obliczeń, pomiarów kontrolnych, prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,

- żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem, pozwoleniem na budowę lub podpisaną umową na wykonanie robót budowlanych.

9. Zakres robót budowlanych dla danej inwestycji przedstawia się następująco: Wykonawca robót budowlanych zobowiązany będzie wykonać system grawitacyjny składający się z:

- kanału sanitarnego z rur PVC Ø 200/5,9 mm o długości 1808,0 m,

- przykanalików z rur PVC 160/4,7 mm (84szt.) o długości 634,0 m,

- studzienek rewizyjnych oraz studzienek inspekcyjnych

- oraz odbudować odcinek rowu melioracyjnego długości 123 mb.

10. Szczegółowy opis i zakres robót budowlanych zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz stwiorb. Dokumenty te dostępne są na stronie internetowej zamawiającego http://bip.mszczonow.pl w zakładce przetargi-zamówienia publiczne dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane dla inwestycji jw.

11. Niniejsze zamówienie stanowi cześć projektu pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Mszczonów oraz rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Grabce Józefpolskie, na realizację którego Gmina Mszczonów ubiega się o uzyskanie dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 7.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

2. Upoważnienie dla osoby lub osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów załączonych do oferty. W przypadku gdy ofertę podpisuje osoba lub osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów załączonych do oferty, wymaga się, aby wykonawca dołączył do oferty stosowne pełnomocnictwo.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:

a) w przypadku ustaleń dotyczących podwykonawstwa, o czym mowa w § 7 umowy,

b) w przypadku zmiany terminu realizacji umowy, o którym mowa w § 3 ust. 2 umowy, jeżeli konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia będzie spowodowana przyczynami niezależnymi od Zamawiającego oraz od Wykonawcy, przy czym każda ze stron w terminie 14 dni powiadomi drugą stronę o zaistnieniu tych przyczyn,

c) w przypadku wykonywania robót budowlanych zamiennych, o których mowa w umowie na roboty budowlane, z zastrzeżeniem nieprzekroczenia części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w dokumentacji na wykonanie robót budowlanych,

d) w przypadku wykrycia wad dokumentacji projektowej na etapie wykonywania umowy - a zmiany te będą konieczne gdyż kontynuacja wykonania umowy groziłaby powstaniem obiektu budowlanego obarczonego wadą,

e) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,

f) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyzna środki na sfinansowanie zamówienia.

Szczegółowe informacje dotyczące zmian postanowień umowy zawarte są w siwz oraz we wzorze umowy stanowiącej załącznik do siwz.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.mszczonow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Pok. nr 21 Urzędu Miejskiego w Mszczonowie, Pl. Piłsudskiego 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2010 godzina 13:45, miejsce: Pok. nr 1 (punkt podawczy) Urzędu Miejskiego w Mszczonowie, Pl. Piłsudskiego 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Niniejsze zamówienie stanowi cześć projektu pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Mszczonów oraz rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Grabce Józefpolskie, na realizację którego Gmina Mszczonów ubiega się o uzyskanie dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie