Mszczonów: Rozbudowa i modernizacja Przedszkola Miejskiego
w Mszczonowie
Numer ogłoszenia: 292698 - 2009; data zamieszczenia:
25.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mszczonów , pl. Piłsudskiego 1, 96-320 Mszczonów, woj. mazowieckie, tel. 046 8582840, faks 046 8582843.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i modernizacja Przedszkola Miejskiego w Mszczonowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedszkole zlokalizowane jest przy ulicy Tarczyńskiej 28 w Mszczonowie.
Projektowana rozbudowa i modernizacja przedszkola obejmuje między innymi:
a) w zakresie przebudowy:
- wykonanie koniecznych rozbiórek i zmian konstrukcyjnych,
- modernizacja instalacji elektrycznych, gazowych, c.o. oraz wymiana instalacji wod.-kan.,
- wymiana posadzek i okładzin ściennych w kuchni przedszkola,
- demontaż niektórych ścianek działowych w kuchni przedszkola,
b) w zakresie termomodernizacji:
- wymiana pokrycia dachowego oraz pokrycia stropodachów, blacharki i orynnowania,
- wymiana części stolarki okiennej i drzwiowej,
- ocieplenie ścian zewnętrznych z wymianą podokienników,
c) w zakresie rozbudowy:
- odtworzenie zaplecza sanitarnego dla sali nr 6 (numeracja zgodnie z projektem architektoniczno-budowlanym),
- utworzenie strefy wejściowej z szatnią,
- wybudowanie nowej sali przedszkolnej z zapleczem sanitarnym,
- wybudowanie sali zajęć korekcyjnych z zapleczem,
- wykonanie dodatkowych sanitariatów dla dzieci (w tym jeden dostępny z zewnątrz),
- wykonanie instalacji elektrycznych, c.o., wod.-kan., systemu sygnalizacji włamania i napadu,
- wykonanie podjazdów, chodników i placów,
- przebicie otworów do ciągów wentylacji mechanicznej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik do siwz.
Wymagania jakościowe i materiałowe:
1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających wymaganiom dokumentacji projektowej.
2. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz innym określonym w projekcie. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości).
3. Wykonawca zabezpieczy składowanie tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru.
Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z opracowaną, zaakceptowaną i zatwierdzoną dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, wytycznymi określonymi w niniejszej SIWZ, zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż, oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego.
Wykonawca zobowiązany będzie wykonać roboty budowlane wynikające z przedmiarów robot, które stanowią część dokumentacji projektowej.
Oferent powinien złożyć ofertę w oparciu o zakres robót przedstawiony w przedmiarach.
UWAGA - Zamawiający przewiduje wykonanie robót budowlanych w dwóch etapach.
Etapowa realizacja jest niezbędna z uwagi na prowadzoną w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia działalność Przedszkola Miejskiego w istniejącym budynku.
I ETAP:
Wykonanie wszelkich robót dotyczących rozbudowy przedszkola zgodnie z przedmiarem robót. Konieczne będzie wygrodzenie terenu, na którym będą prowadzone roboty dotyczące rozbudowy.
II ETAP:
Wykonanie wszelkich robót dotyczących modernizacji istniejącego budynku przedszkola zgodnie z przedmiarem robót.
Zamawiający udostępni wykonawcy istniejący budynek przedszkola do wykonania modernizacji nie później niż w dniu 01.06.2010r.
Ponadto do obowiązków wykonawcy należeć będzie:
- przygotowanie w imieniu zamawiającego wniosku do odpowiednich organów o wydanie pozwolenia na użytkowanie, a w tym uzyskanie stosownych dokumentów od właściwych organów tj. Inspekcji Ochrony Środowiska, Państwowego Inspektora Sanitarnego, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej,
- zabezpieczenie pełnej obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji zamówienia, a po zakończeniu robót sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji geodezyjnej..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.41.00-1, 45.31.12.00-2, 45.33.00.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium:1. Wysokość wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 10 000 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych.
2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy Biała Rawska
Nr rachunku: 91 9291 0001 0043 3882 2000 0060
Do oferty należy dołączyć oryginał lub kopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
3. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężnej należy dołączyć do oferty w postaci oryginału.
4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
5. Szczegółowe warunki dotyczące wadium zgodnie z zapisami art. 45-46 ustawy
Pzp.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie i w tym względzie: wykonali min. 2 roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. robotom budowlanym w zakresie budowy, rozbudowy lub modernizacji budynków służących edukacji, o wartości nie mniejszej niż 2 500 000 zł brutto każda (łączny zakres wynikający z umowy).
3. Dysponują następującym potencjałem technicznym lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia następującego potencjału technicznego:
a) koparka gąsiennicowa - szt. 1
b) spycharka gąsiennicowa - szt. 1,
c) zagęszczarka wibracyjna spalinowa - szt. 1,
d) żuraw samochodowy - szt. 1,
e) samochód samowyładowczy - szt. 1,
f) samochód skrzyniowy - szt. 1.
4. Dysponują następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia następujących osób zdolnych do wykonania zamówienia:
a) Kierownik Robót Ogólnobudowlanych - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
b) Kierownik Robót Elektrycznych - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
c) Kierownik Robót Sanitarnych - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
d) Kierownik Robót Drogowych - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
e) 1 osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie - geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne.
f) Co najmniej 5 pracowników do obsługi maszyn i urządzeń z uprawnieniami do obsługi: koparki, spycharki, żurawia samochodowego, środków transportu oraz do pozostałych prac z min. 2 letnim doświadczeniem.
5. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia i w tym względzie:
a) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 zł,
b) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 1 000 000 zł.
6. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Pzp.
Spełnianie warunków :
Wykonawca wykaże przez złożenie odpowiednich oświadczeń i dokumentów, że spełnia warunki. Ocena zostanie dokonana na zasadzie spełnia - nie spełnia.
Wykonawca, który nie udokumentuje spełnianie wymienionych warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona..
1. W przypadku osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
Informacja o dokumentach składanych przez wykonawców mających swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
I) Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w Ad 1), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
II) Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w Ad 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III) Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. I), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt II) znajdują odpowiednie zastosowanie.
2. Wykaz wykonanych min. 2 robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. robotom budowlanym w zakresie budowy, rozbudowy lub modernizacji budynków służących edukacji, o wartości nie mniejszej niż 2 500 000 zł brutto każda (łączny zakres wynikający z umowy) zgodnie z załącznikiem nr 4 do siwz.
3. Oświadczenie o dysponowaniu potencjałem technicznym do wykonania zamówienia zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu.
4. a) Oświadczenie o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu.
b) Dokumenty stwierdzające, że osoby, o których mowa w rozdz. VI, pkt 4 lit. a) - d), i które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub wcześniej obowiązujących przepisów tzn. kopie decyzji o przyznaniu uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
c) Dla osób posiadających uprawnienia budowlane aktualny wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego.
d) Jeżeli osoba posiada uprawnienia wydane po 14.02.1995r - zaświadczenie lub decyzję o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
[W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie.]
5. a) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 zł.
b) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca ma rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości 1 000 000 zł, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
[W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku.]
6. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ustawy Pzp i o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp, (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, może być ono złożone wspólnie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym winno ono być podpisane przez każdego z tych wykonawców lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego) zgodnie z załącznikiem nr 3 do siwz.
Kopie dokumentów należy potwierdzić -za zgodność z oryginałem- przez wykonawcę lub osobę upoważnioną..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.mszczonow.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Pok. nr 21 Urzędu Miejskiego w Mszczonowie, Pl.
Piłsudskiego 1..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2009 godzina 10:45, miejsce: Pok. nr 1 (punkt podawczy) Urzędu Miejskiego w Mszczonowie, Pl. Piłsudskiego 1..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nd.