Wydział Spraw Obywatelskich - Ewidencja ludności i sprawy wojskowe – parter pokój nr 6 Naczelnik Wydziału SO – mgr Aneta Orzechowska tel. 046 858 28 28 wew. 28 e-mail: aneta.glogowska@mszczonow.pl - USC i dowody osobiste – parter pokój nr 7 Kierownik USC Barbara Kłopotowska tel. 046 858 28 29 wew. 29 - obrona cywilna i sprawy p.poż – I piętro pokój nr 15 Sprawy p.poż. podinspektor – Mieczysława Korzonkowska Sprawy obrony cywilnej – inspektor Florian Kopera tel. 046 858 28 67 wew. 67
Do zadań z zakresu ewidencji ludności i spraw wojskowych należy: - przepracowywanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, - dopełnianie czynności zameldowania na pobyt stały, pobyt czasowy ponad 3 miesiące, pobyt czasowy do 3 miesięcy oraz zameldowania cudzoziemców - dopełnianie czynności wymeldowania z pobytu stałego, - wydawanie potwierdzeń o dopełnieniu zameldowania bądź wymeldowania, - korespondencja z innymi urzędami dotycząca dokumentacji meldunkowej, - udzielanie informacji adresowych dla organów państwowych (np. Policja, Urząd Skarbowy itp.), -sporządzanie wykazów noworodków dla Przychodni Medycyny Rodzinnej i Spółdzielni Mieszkaniowej, - sporządzanie wykazów osób zmarłych dla Urzędu Skarbowego, - sporządzanie wykazu uczniów dla potrzeb szkół, - prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie zameldowania i wymeldowania oraz wydawanie decyzji w tym zakresie, - przeprowadzanie kontroli meldunkowych, - rejestracja w dokumentacji meldunkowej wydanych dowodów osobistych, - wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności na żądanie strony, - sporządzanie wykazów przedpoborowych, - sporządzanie wykazów poborowych oraz uczestnictwo w pracach Komisji Poborowej, - współpraca z Wojskowym Komendantem Uzupełnień w zakresie zmian meldunkowych przez osoby podlegające obowiązkowi wojskowemu.
Do zadań z zakresu dowodów osobistych i USC należy: - przyjmowanie wniosków o wydanie dokumentu tożsamości, - wydawanie dowodów osobistych, - występowanie do biur dowodów osobistych o akta dowodowe, - wysyłanie do Urzędu Skarbowego zgłoszeń aktualizacji NIP 3 złożonych w tutejszym Urzędzie, - udzielanie informacji osobowo-adresowych z bazy wydanych i utraconych dowodów osobistych, - sporządzanie aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów, - wydawanie odpisów skróconych i zupełnych z akt stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów, - przekazywanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów do ogniw ewidencji ludności, - przekazywanie do innych USC zawiadomień dotyczących zmian stanu cywilnego, - wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności do zawarcia małżeństwa kanonicznego ze skutkami w prawie polskim, - wydawanie zaświadczeń stwierdzających zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, - wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu USC.
Do zadań z zakresu p.poż. należy: - opracowywanie programów ochrony p.poż. oraz potrzeb do projektu budżetu, - prowadzenie spraw związanych z budową, remontami i adaptacją strażnic (sporządzanie wniosków o dotacje, organizowanie przetargów), - przygotowywanie wniosków o dofinansowanie zadań własnych ze środków samorządu Województwa Mazowieckiego (Urząd Marszałkowski) a także do Prezydium Zarządu Województwa ZOSP RP i Zarządu Głównego OSP, - naliczanie świadczeń dla ochotników za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych oraz szkoleniach, - prowadzenie rejestrów terenowych OSP, - rozliczanie kart drogowych pojazdów i sprzętu pożarniczego w 8 gminnych jednostkach OSP, - gospodarka materiałowa wyposażenia i sprzętu p. poż., - koordynowanie prac związanych z prowadzeniem szkoleń BHP i badań lekarskich, ubezpieczeń członków OSP, sprzętu, mienia oraz szkoleń uprawniających do udziału w akcjach ratowniczo-gaśniczych i badań kwartalnych, - sporządzanie sprawozdań, - współpraca z Zarządem Miejsko-Gminnym OSP oraz z PPSP w Żyrardowie, - zakup sprzętu i umundurowania, - zawieranie umów z konserwatorami pojazdów pożarniczych, - analiza operacyjnej działalności OSP, - koordynacja i analiza działalności orkiestry dętej, - zapobieganie pożarom w obiektach użyteczności publiczne.
Do zadań z zakresu obrony cywilnej należy: - planowanie działalności w zakresie realizacji zadań Obrony Cywilnej, - opracowywanie planu Obrony Cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych, - przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania (SWO), - prowadzenie spraw dotyczących formacji obrony cywilnej, - organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji Obrony Cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony, - przygotowanie ewakuacji zagrożonej ludności oraz koordynowanie tych działań, - kierowanie oraz koordynowanie akcjami ratunkowymi, - ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym działającym na terenie gmin - planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej, - gospodarowanie sprzętem OC, nadzorowanie i kontrola stanu budowli ochronnych i urządzeń specjalistycznych OC, - podejmowanie działań w zakresie popularyzacji OC, - organizacyjno – techniczna obsługa Burmistrza i Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego realizujących zadania wynikające z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, - opracowanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do wykonania zadań w czasie pokoju oraz w razie ogłoszenia mobilizacji lub wojny, - nakładanie na mieszkańców obowiązku wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju, zwalniania ich z tego obowiązku oraz prowadzenia ewidencji wykonywanych świadczeń, - prowadzenie spraw związanych z dostarczaniem środków przewozowych na rzecz wojska, - wykonywanie innych zadań wynikających z poleceń i wytycznych Burmistrza, jako Szefa Obrony Cywilnej miasta oraz wydziału zarządzania kryzysowego Wojewody, - przygotowywanie planów akcji kurierskiej oraz organizowanie ćwiczeń w tym zakresie - prowadzenie kancelarii tajnej.
|